Články

Jižní Thajsko 7.-25.3. 2011
Slunce, krásné teplé moře, nepořádek a turistů více, jak Thajců. To je poloostrov Krabi u Andamanského moře. Po letech jsem se na Ton sai beach dostal s kým jiným než s Markem. V Bangkoku jsme měli sraz s Tomem a Hankou Sedláčkovými. Společně jsme pak cestovali letadlem všichni do Krabi a autem do Aonangu. Následovala první noc v hotelu a samo večírek na seznámení u Denyho v baru. Druhý den jsme jeli lodí na Ton sai. Ubytovali jsme se v Andamanu v bambusáku s velkým pavoukem uvnitř. Byl to náš strážce, ale za dva dny zmizel i s pavučinou. Byl bych naivní, kdybych si myslel, že jsme jediní Češi na Ton sai. Petr, Majda, Šafy s Angelikou, no prostě našimi společníky byl samý Pražák. Nemůžu vynechat Markovu spřátelenou Thai family, skvělí lidé!
  Jelikož jsem byl měsíc po operaci, tak jsem hodně fotil a točil. Žádné lezení! Hanka byla můj parťák a kluci nám začali říkat Japonci. Chodil jsem běhat, ale stehna se začala zvětšovat, tak jsem toho nechal. Skoro každý den odpoledne sprchlo. Přes den jsem si užíval jídla z darů moře a večer jsme po jídle chodili do obchodu, kde jsme nakoupili Changy. Seděli jsme buď tam, nebo jsme vzali piva na bungalov a byla pohoda. Ke konci pobytu ještě přijela Jířa s Romanem a dětmi z Boskovic, a tak jsme si na jeden den jeli zašnorchlovat. Vše bylo super, jen při plavbě zpět z Koh pody přestal běžet motor, tak jsme seděli a čekali co bude. Mladý boutman si moc nevěděl rady, no nakonec nás za deště odtáhla jiná loď na Ton sai. Úžasný byl výlet na motorce do Krabi na trh. Nejkrásnější byl klášter, pak jsme vystoupili po 1237 schodech na horní vyhlídku, vřele doporučuji! Poslední večer jsme završili večírkem s
  Tiap, Jo a jeho přítelkyní v Mamboo resortu. Tochu jsme se zmastili, jak říká Majda, avšak s ní pařit, to bylo skoro pokaždé minimálně do dvou hodin do rána. Neskutečná výdrž, to jsou ty doktorky!

Souhrn z Ton sai:
   Lidé v pohodě, až na pár zfetlých barmanů, binec všude přítomen, ceny trochu vyšší - hlavně alkohol, fauna a flóra nádherná, moře na Ton sai trochu špinávé, na Phranang beach o poznání více turistů a dotěrných Thajců nabízející masáže a plechovky s Colou. Doufám, že Ton sai si zachová dosavadní ráz bez hotelů...